IV. Innovatív Konferencia

A IV. Innovatív Konferencia tapasztalatai

2017. November 25- én néhányan részt vehettünk egy nagyon
érdekes konferencián.

Sok új programot, alkalmazást mutattak be, próbálhattunk ki.

Látványos, színes, motiváló munkaformákat, módszereket
ismerhettünk meg:

 Kedvenceink:

Szabadulószoba

BYOD, mobil az oktatásban

Jeltolmács kesztyűk

Golab

Megnyitó:

A rendezvényt Pölöskei Gáborné Szakképzésért és Felnőttképzésért Felelős Helyettes Államtitkár nyitotta meg.

Beszélt többek között a digitális pedagógiai környezetről, mely merőben más az eddig megszokottól.

image002

Az iskoláknak ehhez alkalmazkodni kell, a kidolgozás alatt álló új NAT-ban ennek fontos szerepe van.

 

Micro:Bit varázslat:

A Microbit egy kb. 5-6000 ft-os eszköz.

image004

Miután számítógéphez kötjük, a https://makecode.microbit.org/# oldalon programozhatjuk.

image005

Mi a foglalkozás végére egy olyan programot készítettünk, és töltöttünk fel az eszközre, amely az eszköz megrázásának hatására (van benne mozgás-érzékelő szenzor is többek között) egy véletlenszerű számot ír ki 1-től 6-ig. (dobókocka szimuláció).

Az eszköz elsősorban a programozást tanuló diákoknak ajánlott, az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére.

 

Jeltolmács kesztyű:

 

A rendezvényen kiállításra került a nyíregyházi Bánkiban tanuló Tóth Bence jeltolmács kesztyűje.

image007

Ez egy jelnyelvi szinkrontolmács tárgy, ami a beszéd és a halláskárosult embereknek segít. Flex szenzorokkal és gyorsulásmérőkkel egy Arduino (szabad szoftveres,
nyílt forráskódú elektronikai fejlesztőplatform) feldolgozza a kéz és az ujjak
mozgását, majd ezt hanggá alakítja.

Minecraft az oktatásban:

Az https://education.minecraft.net/class-resources/lessons/ oldalon korra, és ismeretanyagra lebontva csoportosítva találhatunk konkrét példákat arra, hogyan segíthető az oktatás a Minecraft program segítségével.

image010

A program nem ingyenes, felhasználónként kb. 2000 ft egy évre.

Az előadó javaslata, hogy ne a diákok, hanem a tanárok vegyék meg, így például ha 15 tanár megveszi, 15 gépen használható a program.

Az előadást Novák Károly tartotta.

https://www.slideshare.net/NovkKroly/minecraft-az-oktatsban

Néhány ízelítő a diákból:

image011image013image015

image018

Játék a kiterjesztett
valósággal:

Ezen a foglalkozáson a LAYAR nevű mobil applikáció segítségével oldottunk meg feladatokat.

A program segítségével fel lehet tölteni akár egy  üdvözlőkártyájáról, szórólapról, csomagról vagy bármely más elemről készült képet. Ezután létrehozhatunk egy személyre szabott Augmented Reality (AR) élményt.

image019image022image023

Konkrét példa: a mobil eszköz kamerájával a képre állva hivatkozások jelentek meg, melyre kattintva egy weboldalra jutottunk. Innen kellett megkeresnünk bizonyos információkat.

A feladat szövegét természetesen QR kód formájában kaptuk meg.

A feladatokat csoportokban végeztük. Miután megoldottuk a feladatot, azokat az ‘osztály’ többi csoportjával – helyünk elhagyása nélkül meg kellett osztani.

GoLab:

Főleg természettudományok tanítása során alkalmazható program.

A Heuréka hatás megkönnyítésére és utánakövetésére, majd tesztelésére szolgál számtalan beépített modul használatával.

 http://www.go-lab-project.eu