A IV. Innovatív Konferencia tapasztalatai
2017. November 25- én néhányan részt vehettünk egy nagyon
érdekes konferencián.
Sok új programot, alkalmazást mutattak be, próbálhattunk ki.
Látványos, színes, motiváló munkaformákat, módszereket
ismerhettünk meg:
Kedvenceink:
Szabadulószoba
BYOD, mobil az oktatásban
Jeltolmács kesztyűk
Golab
Megnyitó:
A rendezvényt Pölöskei Gáborné Szakképzésért és Felnőttképzésért Felelős Helyettes Államtitkár nyitotta meg.
Beszélt többek között a digitális pedagógiai környezetről, mely merőben más az eddig megszokottól.
Az iskoláknak ehhez alkalmazkodni kell, a kidolgozás alatt álló új NAT-ban ennek fontos szerepe van.
Micro:Bit varázslat:
A Microbit egy kb. 5-6000 ft-os eszköz.
Miután számítógéphez kötjük, a https://makecode.microbit.org/# oldalon programozhatjuk.
Mi a foglalkozás végére egy olyan programot készítettünk, és töltöttünk fel az eszközre, amely az eszköz megrázásának hatására (van benne mozgás-érzékelő szenzor is többek között) egy véletlenszerű számot ír ki 1-től 6-ig. (dobókocka szimuláció).
Az eszköz elsősorban a programozást tanuló diákoknak ajánlott, az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére.
Jeltolmács kesztyű:
A rendezvényen kiállításra került a nyíregyházi Bánkiban tanuló Tóth Bence jeltolmács kesztyűje.
Ez egy jelnyelvi szinkrontolmács tárgy, ami a beszéd és a halláskárosult embereknek segít. Flex szenzorokkal és gyorsulásmérőkkel egy Arduino (szabad szoftveres,
nyílt forráskódú elektronikai fejlesztőplatform) feldolgozza a kéz és az ujjak
mozgását, majd ezt hanggá alakítja.
Minecraft az oktatásban:
Az https://education.minecraft.net/class-resources/lessons/ oldalon korra, és ismeretanyagra lebontva csoportosítva találhatunk konkrét példákat arra, hogyan segíthető az oktatás a Minecraft program segítségével.
A program nem ingyenes, felhasználónként kb. 2000 ft egy évre.
Az előadó javaslata, hogy ne a diákok, hanem a tanárok vegyék meg, így például ha 15 tanár megveszi, 15 gépen használható a program.
Az előadást Novák Károly tartotta.
https://www.slideshare.net/NovkKroly/minecraft-az-oktatsban
Néhány ízelítő a diákból:
Játék a kiterjesztett
valósággal:
Ezen a foglalkozáson a LAYAR nevű mobil applikáció segítségével oldottunk meg feladatokat.
A program segítségével fel lehet tölteni akár egy üdvözlőkártyájáról, szórólapról, csomagról vagy bármely más elemről készült képet. Ezután létrehozhatunk egy személyre szabott Augmented Reality (AR) élményt.
Konkrét példa: a mobil eszköz kamerájával a képre állva hivatkozások jelentek meg, melyre kattintva egy weboldalra jutottunk. Innen kellett megkeresnünk bizonyos információkat.
A feladat szövegét természetesen QR kód formájában kaptuk meg.
A feladatokat csoportokban végeztük. Miután megoldottuk a feladatot, azokat az ‘osztály’ többi csoportjával – helyünk elhagyása nélkül meg kellett osztani.
GoLab:
Főleg természettudományok tanítása során alkalmazható program.
A Heuréka hatás megkönnyítésére és utánakövetésére, majd tesztelésére szolgál számtalan beépített modul használatával.