Nyelvtanári Konferencia 2017.

Nyelvparádé – Nyelvtanári Konferencia 2017. – Beszámoló

A Nyelvparádét 18. éve rendezik meg Budapesten, azonban immár 3. éve a nyelvtanárok számára is lehető-séget biztosítanak a fejlődésre, továbbképzésre a konferencia révén. Mindhárom évben részt vettem ezeken az előadás-sorozatokon.
Minden alkalommal volt(ak) olyan előadó(k), aki(k) hasznos, motiváló, a gyakorlati életben is alkalmazható tudással bővítették ismereteimet. Az előadók (nyelv)tanárok, tanártrénerek, bloggerek vagy pszichológusok, akik a mindennapi életben is tevékenyek hivatásukban és kapcsolódnak valamilyen módon a tanításhoz, a pedagógiához és a pszichológiához.
Az idei előadás-sorozat néhány témája és főbb vezérfonalai:
Új tanulói és tanári szerepek:
– A tudásépítés és a vele járó felelősség.
– Az önszabályozás fontossága.
– A tanár, mint reflektáló személy.
– Kollaboráció a nyelvórán.
Az IKT használatáról a nyelvórákon:
– A digitális „hármas”.
– Papír – Tér – Kép.
– IKT eszközök: virtuális parafatábla, feliratkészítés, felhők használata.
A tudatos jelenlét hatásai az oktatásban:
– Az elme „kóborlása”.
– Harc az érzéseinkkel és a gondolatainkkal.
– A gondolatelnyomás „paradoxona”.
– Légy jelen!
A tanítás és tanulás szerepéről/módjairól a XXI. században:
– Mit jelent tanulni?
– A tanári szerepek, „címkék”.
– Módszertani megújulás lehetőségei, haszna, eredményessége.

Ez a konferencia építő jellegű, jól hasznosítható, mert:
– megerősíthet abban, amit már tudok és alkalmazok;
– elgondolkodtat arról, amivel tudatosan még nem foglalkoztam korábban;
– motivál abban, hogy érdemes új dolgokat kipróbálni;
– lehetőséget ad a megújulásra, az ismeretek bővítésére;
– teret biztosít a szakmai vélemény-, és tapasztalatcserére;
– gyakorlatorientáltsága, a hétköznapi példák jól adaptálhatók tanórai környezetben.

Nyíregyháza, 2017. 09. 10.

Vámos Ágnes
nyelvtanár
collage