Gyógypedagógiai munkaközösség

 

 


1.    Elveink


•    Követendő elveink, az integráció segítése, az önálló életvitel lehetőségének kialakítása. Mindezt speciális eszközökkel, akadálymentesített környezetben valósítjuk meg.
•    Következetes, alapvető egységes követelmények állításával kívánjuk elérni, úgy, hogy az eszközök, a módszerek, és az ingergazdag környezet biztosítja a változatosságot, vonzó célt és perspektívát nyújtva a rehabilitáció napi rendjében.
•    A habilitációs, rehabilitációs tevékenység egy szakmaközi együttműködésben kialakított és szervezet nyitott tanítási-tanulási folyamatban valósul meg. Iskolánkban a rehabilitációs folyamat erőteljesen segíti a szakma elsajátítását, a foglalkoztatás-előkészítést, a fent ismertetett tartalmi célok mentén.


2.    Tanulóink


Iskolánkba  kiemelt figyelmet igénylő tanulók járnak, akik speciális eljárások alkalmazását, illetve kiegészítő fejlesztő, korrekciós, habilitációs, rehabilitációs, valamint terápiás célú pedagógiai eljárások alkalmazását teszik szükségessé.

Az előkészítő évfolyamon és a szakiskolában csak sajátos nevelési igényű tanulók járnak:
•    47. § (1) A sajátos nevelési igényű gyermeknek, tanulónak joga, hogy különleges bánásmód keretében állapotának megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljön attól kezdődően, hogy igényjogosultságát meg- állapították. A különleges bánásmódnak megfelelő ellátást a szakértői bizottság szakértői véleményében foglaltak szerint kell biztosítani.
•    A sérülés típusának a köznevelési törvényben meghatározott kötelező óraszám adott %-ában történnek a csoportos, és szükség szerint az egyéni fejlesztő foglalkozások.
•    A rehabilitációs órákon való részvétel kötelező.
•    A habilitációs/rehabilitációs foglalkozás az SNI tanuló számára kötelező tanórai foglalkozásnak minősül.


3.    Rehabilitációt végző munkatársaink


•    Intézményünk a köznevelési törvény által meghatározott feladatok ellátásra teljesen felkészült, képzett szakemberek irányításával dolgozik.


Gyógypedagógusok

•    Tanulásban akadályozott pedagógiája szakos gyógypedagógusok
•    Olvasás és írásnehézségek preventív és fejlesztő pedagógiája szakvizsgázott gyógypedagógus
•    Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógus
•    Autizmus alapozó és haladó képzésben jártas gyógypedagógusok
•    Utazó gyógypedagógusok: elemi rehabilitációt végző tiflopedagógus és hallásnevelést végző szurdopedagógus


Gyógytornászok
Gyógytestnevelő
Iskolapszichológus
Egészségügyi dolgozók
Egyéb terapeuta


4.     Foglalkozásaink


A pedagógiai célú, konkrét rehabilitációs fejlesztő foglalkozásokon kívül egészségügyi rehabilitációban (két gyógytornásszal), különböző terápiákon, illetve szociális és  foglalkoztatási rehabilitációban is részt vesznek tanulóink.


Területeink

Gyógypedagógiai asszisztencia
Gyógytorna
Gyógypedagógiai fejlesztés
Pszichoterápia
Szociális gondoskodás, ifjúságvédelem
Tanulási képesség fejlesztése
Zeneterápia